גוף רפוי להגדלת הפוטנציאל האישי / גרשון קום

גוף רפוי : בין תלישות לקשיחות –להגדלת הפוטנציאל האישי / גרשון קום

לענין זה, שלש הנחות יסוד וחמש מטרות.

הנחות יסוד:
1. מצב גופני משקף מצב נפשי ומנטאלי; וההפך.
2. גוף רפוי הוא מצב אופטימאלי בין שני מצבי הקצה הבלתי רצויים: תלישות וקשיחות.
3. גוף רפוי מגדיל את הפוטנציאל האישי. 


מטרות:
1    מטרה ראשונה: . גוף רפוי - נע בקלילות ובזריזות כך שמתרחשים שני דברים:
א. הפקת תנועה אפקטיבית, יעילה. כלומר הפקת תנועה עוצמתית המשרתת את מטרתה עם מינימום מאמץ ובזבוז משאבי אנרגיה המנועים התעייפות. 

ב. הפקת תנועה אינטגרטיבית. תנועה המתבצעת הרמונית על ידי מכלול השלד; ובכך נמנע עומס מיותר במוקד של מיפרק או גיד העלול לשאת את מלוא המאמץ; כפי שעלול להתרחש בהפקת תנועה כשהגוף אינו רפוי. עומס על מוקד מסויים עלול ליצור פוטנציאל לפתולוגיות.
     

      מטרה שנייה: גוף רפוי מאפשר להנות מהגדלת פוטנציאל החושים. גוף רפוי קולט גירויים סביבתיים רבים יותר ומסוגל לעבד אותם איכותית יותר.

     מטרה שלישית:  גוף רפוי יוצר אישיות המאופיינת בפתיחות לסובבים; המאופיינת ביכולת קבלה, הקשבה, הבנה, אמפתיה.  פיקחות והבנת המתרחש במרחב - במלוא העוצמה.  פתיחות זו משולה לחנות עם דלת גדולה,   רחבה ומזמינה, עם חלון ראווה רחב מימדים המעודד להכנס אליה.  בהשאלה - נוצרת דואליות מפרה בין האדם הרפוי, המשוחרר - לסביבה.

מטרה רביעית:  יכולת תגובה מהירה ויעילה של הפרט לכל סוג שינוי במרחב הדורש התאמה. אם זה בהיבט הפיזי של התגוננות מאיום, התמודדות עם החלקה או נפילה, התמודדות עם שינויים פיזיים; וכן כל שינויי מנטלי המתרחש במרחב האיש של הפרט.

  
      מטרה חמישית:  בגוף רפוי מתבצעת זרימת אנרגיה במרידיאנים (ערוצי האנרגיה בגופינו בראיית הרפואה הסינית) - בצורה אופטימלית מהיבט כמותי ואיכותי. זרימת אנרגיה זו מבטיחה איזון אנרגטי - חוסן פיזי ונפשי.

תרגול חוזר ונשנה של  תנועה בסגנון Shin Sen Do הוא בבחינת לימוד הגוף מעין שפה חדשה. ההפנמה תיצור גוף המתפקד בצורה יעילה  עם מאפיינים פיזיים, מנטאליים ונפשיים איכותיים. הרבה מעל הממוצע ביחס לאדם שלא טרח ללמד את גופו שפה ייחודית עם עקרונות תנועתיים ואנרגטיים מועילים.

ד"ר בוריס בלומנשטיין פסיכולוג ספורט התומך בספורטאי צמרת אולימפיים, אומר שחשיבות גופנפש רפוי הוא מהתנאים להצלחה בתחרויות ספורט קריטיות. ציטוט: "מה שיאני עולם מרגישים רגע לפני שהם שוברים את שיא העולם? שאלתי את שיאני העולם שעבדו איתי. הם אמרו שהם הרגישו "משוחררים". עכשיו, מה יוסיין בולט עשה לפני הריצות? הוא רקד. הוא משוחרר. נפשית ומנטלית הוא משוחרר. כמו שצריך לשחרר שרירים לפני תחרות ויש מיומנויות ותרגילים לזה, ככה צריך לשחרר את המוח. זה חובה ללמד. אם אתה לא משוחרר, הטכניקה נפגעת. היכולת נפגעת. מה עוזר? הרבה דברים. תלוי בספורטאי. אופטימיות והומור מסייעים, מחשבה חיובית, הלכתי עם ספורטאים לקראת תחרות אולימפית. אפשר לראות את הלחץ עליהם. אתה מתקרב לאולם ורואה איך בן אדם מאבד את הצבע בלחיים. אז לפעמיים צריך מילה טובה, איזו בדיחה".

ועוד  בעניין זה -
חוקי ההידרוגרפיה של הנהר - מודל לחיקוי. לקריאה ללחוץ - כאן
וכן- מאמר  שלי שמפורסם בפורטל הרפואי דוקטורס.
לצפייה בוידאו קצרצר באחד מההיבטים של גוף רפוי לחצו כאן
עוד מאמרים וסקירות בתגיות כאן למטה
לעמוד הראשי של האתר -לחצו כאן