תנועה טיפולית בסגנון Shin-Sen-Do – מה זה ? / גרשון קום

תנועה טיפולית בסגנון Shin-Sen-Do – מה זה ? / גרשון קום

תנועה טיפולית בסגנון Shin-Sen-Do זהו תחום העוסק בטיפול בעזרת תנועת גוף; להבדיל מהפסיכולוגיה לדוגמה העוסקת בטיפול בעזרת מלל.

הנחת היסוד בתחום טיפולי זה, שתנועת גוף היא המהות של האדם; כך שהיא משקפת את מצבו הפיזי והנפשי; והדרך היא דו סימטרית. כלומר, ניתן לכוון בהליך הטיפולי בעזרת תנועה, למרכזי תפקוד שלד הגוף כמו מיפרקי תנועה ושרירים וכן לכוון למרכזים מנטליים ונפשיים – להיטיב את מצבו של המטופל.

למה להשתמש בתנועת גוף כאמצעי טיפולי ? תנועת גוף היא אמצעי טיפולי אולטימטיבי בהיותה משקפת בצורה הטובה ביותר את מצבו של המטופל. בניגוד לטיפול בעזרת שיחה, כאן בטיפול התנועתי, המטופל לא יכול להסתגר בתוך עצמו על ידי ישיבה בכורסה חמימה כשרגליו שלובות וידיו גם אם הן מונחות כחסימה על החזה כפי שאולי מתרחש בהליך טיפולי בסגנון אחר. לעומת זאת, בטיפול התנועתי בסגנון זה, המטופל (המתרגל) מפעיל את עצמו בשילוב נשימה פונקציונלית - על פי הנחיות המטפל התנועתי. זאת לאחר שהמטופל (המתרגל)  השיל מעל עצמו פירטי לבוש עודפים וחוסמים וקירב את עצמו אל עצמו. המטפל התנועתי המוסמך מקצועית בסגנון Shin – Sen- Do   שולט גם בכל הנושא הקשור ליחסי מטפל – מטופל כך שהוא אמור לדעת להוביל את המטופל במסע הטיפולי בצורה האופטימלית.

מי קהל היעד של הטיפול התנועתי בשיטת Shin-Sen-Do  ? קהל היעד הם כל אחד ואחת המסוגלים להבין את הנחיות המטפל התנועתי או לחקות אותו. כך שהטיפול התנועתי מכוון לילדים מגיל 4 ועד 120 . בטיפול התנועתי המטפל משתמש במונחים והדמייה מעולמו האישי של המטופל. כך שהטיפול עושה שימוש בתנועת גוף שהיא הדבר האישי ביותר של האדם ואף מגביר את הקשר לתהליך הטיפולי על ידי שימוש במושגים מעולמו האישי של המתרגל.

השיטה מתאימה רק לבעלי תסמינים פתולוגיים או גם לקהל הרחב ? מכיוון שתנועת גוף משקפת ללא עוררין בצורה החדה ביותר את מצבו הפיזי, המנטאלי והנפשי של האדם – הדינמיקה התנועתית מתאימה גם בהליך הכשרה של בעלי תפקידים בעיקר אלה העומדים מול קהל כאנשי שיווק, אנשים עם דימוי עצמי נמוך, בעלי משרות הדורשות משאבים נפשיים להתמודדות עם אופי העיסוק המקצועי. כמו כן, מכיוון שהטיפול התנועתי אמור להניע את כלל מיפרקי התנועה בכל מישורי התנועה האפשריים – אפשר לראות בשיטה זו כהזדמנות להפעיל את מכלול השלד שאינו מופעל בעידן המודרני של המאה ה-21 , הזדמנות להתחבר לכל מיפרק - תנועתי ולהפעילו כפי שהוא יועד לכך.

ליצירת קשר 

לעיון במאמר נוסף בנושא הטיפול התנועתי - ללחוץ  כאן

ומאמר נוסף בהיבט אחר על הטיפול התנועתי - ללחוץ כאן