נרטיב Narrative - הגורם המפריע בהשתפרות והעצמה אישית / גרשון קום

נרטיב  Narrative - הגורם המפריע בהשתפרות והעצמה אישית / גרשון קום

הנרטיב Narrative בניגוד ל - "Story" הוא סיפור מנקודת מבט אישית - סובייקטיבית של הפרט.
העובדות המסופרות על ידי הפרט, לא בהכרח תואמות את המציאות בצורה מפוקסת וחדה; אלא מסופרות מתוך עולמו האישי של המספר. בתופעת הנרטיב, יש לראות את הסיפור המסופר, כבחירה אישית של האדם מה לספר ואיך לספר; אילו עובדות להבליט ולהדגיש, ואילו עובדות  לעמעם ולהחליש; ואולי אף להעלים - בסיפור האישי.

להבנת מושג זה, יש להבין שמנגד, מושג ה - "Story" הוא כן ביטוי אובייקטיבי - של סך האירועים שהתרחשו על ציר הזמן; בסדר רציף וטכני - מבחינת כמותם ואיכותם.

הנרטיב לתפישתי, מפריע לפרט בתהליך ההשתפרות והעצמה האישית; מכיוון שאין כאן התבוננות חדה ובלתי מתפשרת אל המציאות, אלא עיוות העובדות על פי ראייתו האישית של הפרט. לעומת זאת - אחד מיתרונות הטיפול והאימון התנועתי, שהוא מנטרל את האפשרות לתופעת הנרטיב. תרגול ואימון תנועתי מעמת ומאמת את המתרגל עם הדרישה לביצוע מוטורי זה או אחר - מול היכולות הפיזיות והמנטליות של המתרגל.

הנוסחה היא פשוטה ואמיתית: או שמצליחים או שלא. ואם לא - אז צריך לחקור את הקשיים, לנטרל אותם במטרה להגיע ליעד הביצוע; לחזור ולתרגל עד קבלת התוצאה המבוקשת. בעניין זה ראו את מאמרי בנושא 👈 תסכול - ההיבט החיובי של הלמידה.

לעוד בנושא: מצרף קישור למאמרו של גיילן סטרוסון "אז מה הסיפור שלך" ? כפי שפורסם בתרגום לעברית באתר "אלכסון". לעיון במאמר לחצו - כאן  (בחלק מהמסכים יש לגלול מעט למטה).

לעוד מאמרים בנושא לחצו על התגיות כאן למטה.

להדרכות ושאלות צרו קשר 👈 גרשון קום