כאבי גב. איפה טעינו ? חומר למחשבה / גרשון קום

כאבי גב. איפה טעינו ? חומר למחשבה / גרשון קום

מטרת סקירה זו, היא לעצור לרגע את היסטריית הטיפול בגב ולהבין מה קורה ולמה קרה מה שקרה; ולהגביר מודעות לתחזוקה נכונה של הגוף.

נדמה לי שלאחרונה - יותר מתמיד, אני שומע על כאלה הסובלים מכאבי גב - היוצרים סבל - לא רק בגלל הכאבים המתמשכים ללא הפסקה; אלא גם בגלל הקושי והמגבלה המתסכלת לתפקד בשיגרת יום כפי שהיה תמיד.

יתרה מזאת: התסכול רק הולך וגובר כאשר הם בבהלה רבה מכניסים את עצמם למעגל רשע של תרופות, משחות, ביקורי רופאים קונבנציונליים ומגוון מומחים מהרפואה המשלימה. הכל בעת ובעונה אחת - עם רצון להשתחרר מהכאב עכשיו ומיד. אך הגב המבולבל - ממשיך לזעוק את זעקתו.

יש לזכור שגוף האדם - מותאם מבחינה אבולוציונית למגוון תנאים פיזיים ובכלל זה סדר יום עם טווח יכולות. השאלה האישית אשר צריכה להשאל על ידי כל אחד מאיתנו ובעיקר אלה הסובלים מכאבי הגב - עד כמה הגזמנו בדרישות המאמץ מהגב ? עד כמה העמסנו עליו מטענים פיזיים וגם מטענים רגשיים ? ובסופו של יום, עד כמה שחררנו ממנו מאמץ או המשכנו בחוסר מודעות להעמיס ולהעמיס.

בכדי להזין את תודעתנו בחומר חשוב למחשבה בעניין זה, אביא ציטוט מעניין מתוך הספר - רב המכר המעולה "קיצור תולדות האנושות" של יובל נח הררי; המסביר, שחוסר התאמת פעילות היומיום למפרט הטכני של גוף האדם לא החל אתמול - כשהאדם מצא את עצמו יושב שעות מול המחשב; אלא הרבה לפני כן. לפני עשרות אלפי שנים בתקופת האבן החדשה. זה קרה במעבר משלב הליקוט והציד למהפכה החקלאית. הציטוט: "גוף האדם התפתח במהלך מילוני שנים מתוך התאמה לליקוט ולציד, ולא לעיבוד שדות. עבודות חקלאיות רבות,כגון סיקול אבנים,עישוב, נשיאת דליי מים וקציר התבואה, אינן מותאמות למבנה הגוף האנושי. עמוד השדרה, הברכיים, הצוואר, הפרקים וחלקי הגוף האחרים של האיכרים שילמו את מלוא מחירה של המהפכה החקלאית. עדויות ארכאולוגיות משלדים מצביעות על כך שבעקבות המעבר לחקלאות החלו בני האדם לסבול ממגוון רחב של מיחושים ובעיות רפואיות: כאבי גב וצוואר, כאבי פרקים, פריצת דיסק, וכיוצא בזה".

כמובן שאף אחד לא חושב - שצריך לחזור לחיות כפי שחיו בתקופת האבן; אבל הבנת התקלות שהתרחשו בהתאמת גוף האדם למציאות היומיומית, כן עשויות לעלות את רמת המודעות לתחזוקה נכונה של גב וגוף. אל לנו להתייחס לתפקודי השלד והגוף כדבר אוטומטי ומובן מאליו.

לסקירה על הקשר בין מתחים נפשיים לכאבי גב בתפיסת הרפואה הקונבנציונלית 👈 כאן

להמלצות והדגמה - כיצד לשחרר עומסים מיותרים ממבנה השלד 👈 כאן

לעוד מאמרים וסקירות על התגיות 👈 כאן למטה.

ליצירת קשר