שבירת מחסום אי - היכולת האישית / גרשון קום

שבירת מחסום אי - היכולת האישית / גרשון קום

וגם טיפ - להגברת הגמישות - למתחילים ובעצם לכולם. שלב אחרי שלב. 

אני מדגים את מודל "סחיטת הפרי" בהדגמה על "לפיתת קיפול רגל" 
הנחות יסוד:
א. כל אחד, ללא קשר למשקל גוף, גיל, יכולת תנועתית - מסוגל להגביר את ביצועי הגמישות שלו בהשלכה על כל ביצוע יומיומי אחר בהיבט המנטלי והפיזי. 

ב. ההתנהלות המוטורית שלנו, משקפת את מצבנו הפיזי, המנטלי והנפשי. לכן, חשובה הטמעת תובנת שבירת אי - היכולת האישית בהדגמה על הגברת הגמישות האישית.

ג. ההתנהלות המוטורית שלנו, משקפת את מאפיינינו הפיזיים והמנטליים; כך שאת המודל לשבירת אי היכולת האישית קחו גם מחוץ למזרן האימונים; אל הסיטואציות של חיי היומיום להתמודדות עם קשיים וחסמים.

הטיפ המובא כאן, הוא בהדגמה על לפיתת קיפול הרגל - בעיקר למתחילים; אך הוא נכון לא רק לגבי כל תרגיל גמישות; אלא לכל אתגר (גם מחוץ למזרן האימונים) שנדרש בו הגברת היכולת האישית מבחינה מנטלית או/ו פיזית.

נראה את המודל בהדגמה על כפיפת הרגל. לנשימה העמוקה יש תפקידים פיזיים ומנטליים (פירוט על כך בקישור למטה). ניתן לראות את אחד מתפקידי הנשימה העמוקה כאמצעי לשבירת מחסום  אי - היכולת האישית, בעזרת מודל "סחיטת הפרי". בכדי למצות סחיטת פרי המתבצעת ביד - עד תום; רצוי שפעולת הסחיטה, בעיקר האחרונה - תהה מסונכרנת עם נשיפה ארוכה. על אותו עקרון - נסחוט, נשבור, ננתץ את מחסום אי היכולת האישית בכל פעולה מוטורית ומנטלית. לדוגמה: הגברת ביצועי המתיחה והגמישות - האישית. אדגים זאת על לפיתת קיפול רגל; אם כי הדבר נכון לכל אתגר אישי: מנטלי ופיזי.


שלב ראשון: שאיפה מלוא קיבולת הראות

GershonKum@

שלב שני:
 נסחוט את המנח על ידי נשיפה מסונכרנת עם העלאת השוק עד נקודת המגבלה. לא נרפה, נמשיך. כיצד? בנקודה הזו - המתנה ושאיפה מלאה נוספת ומכאן נמשיך לשלב הבא כאן בהמשך.

GershonKum@

שלב שלישי: המשך אפקט הסחיטה:  הרמת השוק בסנכרון עם נשיפה - המסייעת לחצות את נקודות המגבלה. המתנה בנקודה זו, ושאיפה מלאה לקראת המשך ביצוע האתגר - לשלב רביעי
GershonKum@

שלב רביעי: והנה הגענו שלב אחרי שלב לנקודת המגבלה: לפיתת כף הרגל ביד. ביצוע באותה דינמיקה המתוארת למעלה על פי מודל סחיטת הפרי
GershonKum@

הארות לסיכום:
א. שבירת מחסום אי - היכולת האישית, הוא תהליך הדרגתי שמומלץ לתרגל 2 עד 3 פעמים בשבוע בפיקוח מקצועי. כאמור הדבר נכון לגבי כל אתגר מנטלי ופיזי כאחד.
 
ב. ברגע שנשבור את מחסום "אי - היכולת האישית" ולו גם בחצי מ"מ, או - אז נפרצה הדרך להשגת מטרה טובה יותר. רעיון זה חל על השגות מטרות בכל תחומי החיים.

ג. נכתב בהשראת שיזוטו מסונגה - היפני הגאון: אמן - לחימה, פרופ' לפסיכולוגיה, ממעצבי השיאצו. ראו קישור למטה.
  
☎ להדרכות ושאלות צרו 👈 קשר

לקריאה נוספת בנושא זה לחצו על שמות המאמרים: