הדגמת קָאטָה 型 שלש הפתיחות / גרשון קום

 קָאטָה 型 שלש הפתיחות / גרשון קום
בסגנון Shin Sen Do

בסרטון המצורף כאן למטה 👇, אני מדגים את הקאטה 型 "שלש הפתיחות" ( קאטה 型: תרגיל תנועתי המורכב ממספר תרגילי תנועה קצרים יותר); המיועדת לריענון ותחושת חידוש אולטימטיבי של מערכות גוף פנימיות.

קצת הסברים ודגשים לביצוע: מומלץ לתרגל במספר מחזורים. התרגול רך - מבחוץ אך משפיע חזק - בפנים על מערכות גופנפש. יש לכך הסברים עניינים שמיעוטם מופיעים כאן בהמשך. התירגול ישפיע בתנאי שתקפידו על ההמלצות כאן. כל מחזור 20 שניות לערך. הקפידו על כפות רגליים מושרשות לקרקע, תנועה זורמת מסונכרנת עם נשימה פונקציונלית ובנוסף על ההמלצות המופיעות כאן בהמשך. תהנו 

לקאטה מספר מטרות בהיבט הפיזי והמנטלי:

1. הקפדה על מיכסום מנח מוחצן ומנח מופנם, יוצר הנעה יעילה של הטורסו במישור תנועה חיצי. זה גורם  לאורך כל התרגיל להפעלה איכותית של מכלול מערך הגב: שרירים וחוליות עמוד השדרה. ועיסוי איברי הבטן.

2. הקפדה על תנועה ספירלת - זרועות עד המגבלה האישית בשאיפה להגיע לנקודות השיא במנחי: סופינציה ופרונציה בצורה זורמת לאורך כך הקאטה -יגרום להשפעה מיטבית ועמוקה על שרירים וכלי דם בזרועות והשפעה על חגורת הכתפיים.

3. הקפידו על נשימה - פונקציונלית לאורך כל הקאטה - בפורמט השיטה. כשבתנועה מוחצנת מתבצעת שאיפה ובתנועה כונסת מתבצעת נשיפה. כך שתירגול הקאטה יהפוך גם לתירגול נשימתי יעיל על כל השפעותיו הפיזיות והמנטליות. (ראו הרחבה ופירוט כאן בתוויות למטה).

4. בעצם ביצוע הקאטה, מתבצע ניטרול של מנחי גוף - חוסמים. בדגש על אזור בית החזה והבטן. יש בכך משום הטמעת רעיון השקיפות האישית, הגברת מיומנות הקשר למרחב, שחרור ופתיחה של אזור בית החזה שמיטיב גם עם הנשימה.

המוזיקה הנשמעת בסרטון היא מיקרית אך משתלבת היטב:) אלה קולות ירי ממטווח סמוך עם קולות השאיפה והנשיפה שלי. תתרגלו את זה ותהנו 



GershonKum@

ליצירת קשר אני 👈 כאן