הבינה המלאכותית (AI) כאמצעי עזר להכנת חומרי למידה / גרשון קום

 הבינה המלאכותית (AI) כאמצעי עזר להכנת חומרי למידה / גרשון קום

אם עד לפני מספר חודשים הכנת מצגות וחומרי למידה אחרים - מצולמים הייתה כרוכה בליקוט תמונות ממנוע חיפוש גוגל או צילום עצמי של תמונות, עכשיו - מיקרוסופט מקלה על המלאכה בכך שהיא שיחררה לשימוש חופשי את מנוע החיפוש שלה המבוסס על בינה מלאכותית (AI).

כשמדובר בתמונות, כל שצריך לעשות הוא - להגדיר לבינה המלאכותית במשפט אחד מהי התמונה המבוקשת, להמתין מספר שניות ו- AI מפיק את התמונה. במידה ונדרשים תיקונים יש לתקן את ההגדרה ולקבל תמונה משופצת. הגדרה אופטימלית תהיה מורכבת מארבעה מרכיבים: סגנון תמונה, הפעולה המתוארת בתמונה ובנוסף: שם עצם ושם תואר.

הטכנולוגיה עדיין בחיתוליה, כמו כל חידוש אינטרנטי ובתקופה הקרובה היא תשתפר עוד ועוד.

להבנת הנושא יש כאן מספר דוגמאות:

א. פינת הפספוסים והתיקונים: 

בתמונה כאן יש אי הבנה בין ההגדרה שהזנתי את ה- AI לבין מה שהבינה המלאכותית הבינה; ולכן התקבלה התמונה שכל אחד יכול להבין את הטעות שבה; שאגב יצרה תמונה סוריאליסטית שלא הייתה מביישת מוזיאונים יוקרתיים ככל שיהיו.


שתי תמונות לאחר תיקון ההגדרה של התמונה הראשונה. משהו שמתקרב לתמונות מציאותיות ומדויקות יותר שהבינה המלאכותית יצרה.

ב. אלה הפרזנטורים: מדגימים ומדגימות - שהבינה המלאכותית יצרה גם כן, לפי ההגדרות שניסחתי; שילוו את המצגות ושאר חומרי הלמידה המשודרגים בנוסף לתמונות - אמיתיות במגוון מנחי גוף רלוונטיים לנושא השיעור.







הבינה המלאכותית (AI) שהיא עדיין בהרצה בגרסה ניסיונית, היא כלי עזר נוסף ויעיל בתחום הכנת חומרי למידה כשנדרשים תיאורים גרפיים כוללניים. לגבי תיאורים מדויקים יותר, עדיין לא נמצא התחליף לצילומים אמיתיים של מדגימים אמיתיים. טכנולוגית ה- AI עדיין בתחילת דרכה מבחינת הבנת ההגדרה ודיוק התמונה. תחום שעוד יתפתח וישתכלל.

ההרשמות עכשיו ללימודיי תנועה - טיפולית SSD (מסלול שנתי) ולקורס הסמסטריאלי המקוצר: מודעות - תנועתית במרכז האקדמי ווינגיט. לעוד מידע לחצו 👈 כאן

לעוד מאמרים וסקירות בנושאי מתודיקה ועניינים שליד מתודיקה לחצו על התגיות כאן למטה.

☎️ צרו קשר👈 GershonKum@