מחשבה מצולמת: הֵעָדֵר המַאֲמָץ בַּפעוּלָה/ גרשון קום

 הֵעָדֵר המַאֲמָץ בַּפעוּלָה/ גרשון קום

כיצד הגרפיטי כאן בתמונה למטה (מְעַט אוֹר מְגָרֵשׁ הַרְבֵּה חוֹשֵׁךְ. הבעש"ט) קשור לעקרון ה- Shibumi העוסק בהֵעָדֵר המאמץ בפעולה?

אחד מהעקרונות המרכזיים הנלמדים במסלול ההסמכה לתנועה טיפולית Shin Sen Do הוא "הֵעָדֵר המאמץ בפעולה" מבלי לוותר על השגת תוצאה אפקטיבית ועוצמתית בזמן סביר. עקרון זה עוסק במודל ביצועי לבצע כל פעולה פיזית ומנטלית לא מתוך מאמץ ועבודה קשה, אלא על ידי עבודה חכמה שתוצאותיה מושגים ברכות - אלגנטית ובעוצמה - אפקטיבית.

כשאני שומע את האמירה: "אני עובד קשה על הדיאטה" או " למדתי קשה מאוד לבחינה" או "אני מתאמן קשה בחדר הכושר", ברור לי שהדובר/ת אינם נמצאים במסלול הנכון. הם במאמץ, הם במלחמה - עם המטרה והמשימה; ומכיוון שכך, מושקעת אנרגיה רבה מידי שלא תעמוד לרשותם לאורך זמן. 

כן - צריך לעבוד בהתמדה מתוך חקר והקשבה "לדרך" להשגת תוצאה יעילה במסגרת תובנה ומודל "העדר המאמץ בפעולה".

במסלול ההסמכה של תנועה טיפולית Shin Sen Do לומדים בשלב המתקדם גם את המודל ליישום העקרון "הֵעָדֵר המאמץ בפעולה", הכולל ניתוח ואיתור הקשיים בביצוע פעולה זו אחרת: פיזית, תנועתית ונפשית; ומכאן ממשיכים לשלב השני - לאתר את ה"נקודות רכות" דרכן ובעזרתן נבצע את הפעולה ונשיג את המטרה. פרק לימוד זה, הוא פרק לימוד מתקדם המקנה למטפל/ת - התנועתי שסיימו את לימודי ההסכמה בתנועה טיפולית בסגנון Shin Sen Do את הכלים להיות לא רק מטפל תנועתי אלא אף יועץ וקואוצ'ר Coach תנועתי - רב תחומי בזירת החיים של עצמו, של תלמידיו ומטופליו.

כשראיתי את הגרפיטי הזה (ציטוט מפי הבעש"ט) באחת מסמטאות השוק, נזכרתי בעקרון "הֵעָדֵר המאמץ בפעולה". משמעות כוונת הגרפיטי הזה ביחס לעקרון "העדר המאמץ בפעולה" היא כשאנו רוצים מתוך אכפתיות ורצון לשנות, ליצור להתמודד עם הלא טוב, עם הרוע, עם הבורות, הגסות ועוד ועוד יש לנו שתי אפשרויות ביצוע. האחת דורשת "עבודה קשה" שלתפיסתנו היא קצרת טווח וזה להילחם בחושך מלחמת חורמה שמחירה האישי יהיה כבד וללא הבטחה לתוצאות משמעותיות. אך יש דרך אחרת לשיפור על פי האמירה הזו שבגרפיטי של הבעל שם טוב, והיא להיות עסוק בהפצה, הקרנה ונתינה של התכונות הטובות והמוארות שחסרות בזירה בה אנו פועלים.

מה עשינו בכך? בִּמקוֹם - להילחם בניסיון לגרש את החושך המסיבי והמושרש בזירה, בחרנו באפשרות השנייה, הֵאַרנוּ את הזירה במעשינו שלנו. זו דרך וודאית לשיפור המתרחש בזירה, אותה אנו מבקשים לשנות ללא הוצאת אנרגיות פיזיות ונפשיות על מלחמה שתוצאותיה כלל אינן מוּבטחוֹת. הרעיון מובא כאן בכלליות ברמת הכותרת. אך זו הכוונה והקשר בין עקרון "הֵעָדֵר המאמץ בפעולה" לגרפיטי הזה שראיתי, התלהבתי וצילמתי. 
לעומת זאת, במסגרת לימודי תנועה טיפולית SSD עקרון ה- Shibumi : הֵעָדר המאמץ בַּפעוּלָה, נלמד במודלים מפורטים ומוּבנים הנותנים מענה למגוון תפקודים פיזיים ונפשיים בזירה היומיומית של כל אחד ואחת מאיתנו; כך שבוגרי הקורס מוכשרים ומוסמכים לטפל, לייעץ ולהוביל שינויים אצל האחר.

תובנת ומודל "העדר המאמץ בפעולה" בהיבט הפיזי והנפשי הוא פרק אחד מיני רבים בסילבוס של המסלול השנתי בלימודיי תנועה טיפולית SSD במרכז האקדמי בווינגייט.

☎️ אני👈 כאן לשאלות, סמינרים תנועתיים ולהצטרפות לאחד ממסלולי הלימוד של תנועה טיפולית SSD במרכז האקדמי בווינגייט. שמרו על קשר. להתראות