תובנות אישיות אחרי 21 ימי שפעת ועוד קצת / גרשון קום

 תובנות אישיות אחרי 21 ימי שפעת ועוד קצת / גרשון קום

(מטרת הסקירה: העלאת המודעות כולל תרגיל מאתגר להתנסות פתיחת בית - החזה להקלה משיעול- הצטננות, שמופיע כאן בסוף).

הסיכום הזה הוא לא סיכום מחקר רפואי משוריין במגדל השן האקדמי, משופע בביבליוגרפיה והערות שוליים. לא. זה כן סיכום המבוסס על כתיבה ספונטנית, על חוויה מזוויעה ושמה מחלת השפעת. חלק מהדברים נכתבו בהומור. תעשו מהכל שקלול ותקבלו רשימת המלצות. קחו ממנה מה שמתאים לכם. הסיכום מנוסח בסעיפים בכדי להמנע מהרחבות; ולהשאר ממוקד במידת האפשר.

א. גברת שפעת מגיעה במסיכה ידידותית של "היי, אני הצטננות קלה ליום וחצי. אולי כוס תה יעזור. תנסה".

ב. לאחר יום וחצי שהגברת שוהה בגופנו בהזדהות של הצטננות - קלה, היא תסיר את המסיכה בצחוק מרושע ותכריז: "שפעת". נכנסנו לצרות.

מה קורה מרגע זה ואיך יוצאים מזה?

ג. בטלו את כל הפגישות והמחויבויות שלכם לשלושה שבועות הקרובים (תשאירו את השבוע הרביעי כשבוע חזרה חלקית לעבודה).

ד. כנסו במיידי לנוהל "מנוחת חנוט" שזה הדבר היחיד שיכול לסייע לצאת מהשפעת הזו. "מנוחת חנוט" היא מנוחה אבסולוטית תחת שתי שמיכות ושלוש שכבות בגדים ללינה. רצוי לייזע את הגוף במנוחה. המטרה לאפשר לגוף לאזן את עצמו. תנו לו את כל התנאים לכך ואל תקחו ממנו אפילו לא אלפית - אנרגיה לצורך התהליך.
אגב, התשישות המלווה את הימים הראשונים של השפעת תוביל אתכם ברוב המקרים לנוהל "מנוחת חנוט". יתכן גם שהגוף לא יהיה מעוניין במזון. לא צריך. תנו לו להיות עסוק במה שהוא עסוק וזה איזון מערכות שיצאה מכלל שליטה על ידי הגברת המרושעת: "שפעת". נשימות עמוקות עשויות לסייע לאיזון מערכות הגוף. תנסו. בלאו הכי אין לכם משהו אחר לעשות במצב שפעת.

ה. יתרה מזאת: קיבלתי המלצה מאיש רפואה גם לוותר לגוף על תרופות ממנזרים אקזוטיים בהודו ונפאל. גם תרופות סבתא מפולין ומרוקו. גם לא תרופות של קופת חולים עם מרשם ובלי מרשם. עזבו את הגוף בשקט.... התרופות
 לא רק שלא עוזרות, אלא עשויות להפריע לגוף לאזן את עצמו בחזרה. נדרשת סבלנות והתמדה. נכון, שלושה שבועות (לפחות) זה המון זמן וזה מתסכל; אבל זו השפעת הארורה.

כמובן שאם אתם בקבוצת גיל-סיכון או סובלים ממחלות כרוניות אז תתייעצו עם רופא המשפחה שלכם. רצוי לא להגיע למרפאה, אפשר התייעצות בשיחת טלפון (לפחות בקופת חולים כללית. אני בטוח שגם באחרות). זכרו, חדרי מיון ומרפאות הן מקור לזיהום ועידוד גברת שפעת במזימתה לענות אותנו.

ו. לאחר שבוע וחצי, שבועיים יתכן ותחושו הקלה שתגרום לכם להאמין  שהנה זה מאחורינו ואנחנו חוזרים לשגרה. יכול להיות שכן. אבל, סביר יותר שזו הרשעות  של השפעת שמהתלת בנו בגלי תחושת הקלה זמניים. לאחר מכן יגיע הגל העכור שיחזור וירתק אותנו למזרן המיטה. סבלנות, יש לה לשפעת ויזה לשלושה שבועות לפחות והיא נחושה לנצל את מלוא הזמן כולל הארכות קלות.

ז. תהיו קשובים לנושא תזונה. אם הגוף לא מעוניין אז אל תכפו עליו. הוא עסוק בעבודה מאומצת באיזון הגוף. ככל שמתקדמים על ציר הזמן של המחלה, הרעב חוזר בסופו של דבר. הקפידו לאכול בכמות המבוקשת שהיא תהיה כמות קטנה עד ממוצעת. הקפידו על מרכיבים מזינים ורצוי שאתם מכינים בבית. לדעתי כרגע זה לא הזמן למשלוחי וולט. (אגב, תמיד).

ח. החלמה ושיקום לאחר 14 ימים לערך: ההחלמה היא סופר איטית. בכל יום הגוף משתפר בחצי צעד במקרה הטוב. תזדהו עם זה. לא למהר להשתולל כי השפעת עוד ברקע. תרבו במנוחה ובמקביל חובה להתחיל בפעילות שיקום הגוף בכדי להחזיר אותו למצבו לפני השפעת. שבועיים וחצי, שלושה שבועות ושמעתי גם על יותר של המחלה בה היינו במנוחה טוטאלית עם תזונה מינימלית הגורמת לניוון משמעותי בכושר הגופני.
בנוסף, בצעו בדיקת דם מקיפה ותוודו שמערכות הגוף חזרו לעצמם.

ט. הערה לגבי שימוש בתחבורה ציבורית: האוטובוסים והרכבות הם קפסולות של אוויר מלא בחיידקים ושאר מעוררי מחלות על ידי הנוסעים. לגבי אוטובוס, אני ממליץ לשבת במושבים הקדמיים במידת האפשר; שאז אתם פחות חשופים לנוסעים אחרים. וכמובן, שימוש מסכות קורונה לפחות עד בוא הקיץ.

קחו מהרשימה הזו מה שאתם רוצים. היא מבוססת על חוויה אישית של אחד שמסיים את המחלה וחוזר לשגרה. 

עוד בנושא: המלצה מאתגרת לתרגיל לפתיחת בית החזה והקלה לשיעול הצטננות 

בריאות לכולנו.