תקציר: חקירת המודל המתודי של שיזוטו מסונגה במסגרת הקורס תנועה טיפולית / גרשון קום
המודל המתודי שפיתח שיזוטו מסונגה ללימוד ותרגול תנועה בעלת הכוונת פיזיות ופנימיות, מכיל שישה שלבים שאין להם סוף
המודל המתודי שפיתח שיזוטו מסונגה ללימוד ותרגול תנועה בעלת הכוונת פיזיות ופנימיות, מכיל שישה שלבים שאין להם סוף
השלב הראשון: השלב הגולמי. הכרת המסלול המוטורי . כלומר: ידיעת נקודת המוצא המוטורי -המסלול המוטורי- נקודת הסיום מוטורי.
השלב השני: הוספת "הכוונה" - הפנימית לתרגיל המוטורי. לדוגמה: שימוש בנשימות מסונכרנות עם התנועה, שילוב ההרה עם התנועה , יישום עקרון התודעה הנשארת , השקטת התודעה , עקרון ביצוע הפעולה ללא מאמץ ותובנות נוספות הנלמדות בקורס תנועה טיפולית.
השלב השלישי: שלב ביניים ממנו לימוד התנועה מקבל אופי שונה : בשלב זה ביצוע מלא של תבנית התנועה , התרגיל.
מכאן עוברים לשלושה שלבים נוספים שהם שלבי החקר והעמקה בלימוד והתרגול
השלב הרביעי: שלב התיקונים ביחס למה שנלמד ותורגל עד עכשיו.
השלב השני: הוספת "הכוונה" - הפנימית לתרגיל המוטורי. לדוגמה: שימוש בנשימות מסונכרנות עם התנועה, שילוב ההרה עם התנועה , יישום עקרון התודעה הנשארת , השקטת התודעה , עקרון ביצוע הפעולה ללא מאמץ ותובנות נוספות הנלמדות בקורס תנועה טיפולית.
השלב השלישי: שלב ביניים ממנו לימוד התנועה מקבל אופי שונה : בשלב זה ביצוע מלא של תבנית התנועה , התרגיל.
מכאן עוברים לשלושה שלבים נוספים שהם שלבי החקר והעמקה בלימוד והתרגול
השלב הרביעי: שלב התיקונים ביחס למה שנלמד ותורגל עד עכשיו.
השלב החמישי: תחושות ובדיקת תוצאות בהיבט פיזי ומנטלי של התרגול
בין השלב הרביעי לשלב החמישי, מתקיים דיאלוג של משוב בין המתרגל לבין עצמו ובין המורה/ המטפל לבין המתרגל ; ובהתאם יחול שיפור בביצוע התרגיל כך שהשפעות בהיבט הפיזי והמנטלי יעמיקו בכל רובד אישי אפשרי.
השלב שישי: ביצוע התנועה והתרגיל עם יישום זרימה, שינויים ומעברים ללא מאמץ. שלב זה אינו סופי מבחינת לימוד ותרגול, אלא שלב - ממנו צריך לחזור לשלבי הלימוד הקודמים; במטרה להעמיק את ההבנה ולשפר את ביצוע התרגיל והתנועה
לעיון במאמר נוסף בנושא - ללחוץ כאן
ולעיון בעוד מאמר בנושא על התסכול החיובי בתהליך הלמידה - לחצו כאן
בין השלב הרביעי לשלב החמישי, מתקיים דיאלוג של משוב בין המתרגל לבין עצמו ובין המורה/ המטפל לבין המתרגל ; ובהתאם יחול שיפור בביצוע התרגיל כך שהשפעות בהיבט הפיזי והמנטלי יעמיקו בכל רובד אישי אפשרי.
השלב שישי: ביצוע התנועה והתרגיל עם יישום זרימה, שינויים ומעברים ללא מאמץ. שלב זה אינו סופי מבחינת לימוד ותרגול, אלא שלב - ממנו צריך לחזור לשלבי הלימוד הקודמים; במטרה להעמיק את ההבנה ולשפר את ביצוע התרגיל והתנועה
לעיון במאמר נוסף בנושא - ללחוץ כאן
ולעיון בעוד מאמר בנושא על התסכול החיובי בתהליך הלמידה - לחצו כאן
