מודל מתודי ללימוד תנועה ותרגול תנועתי על פי שיזוטו מסונגה / גרשון קום

תקציר: חקירת המודל המתודי של שיזוטו מסונגה במסגרת הקורס תנועה טיפולית / גרשון קום

המודל המתודי שפיתח
שיזוטו מסונגה ללימוד ותרגול תנועה בעלת הכוונת פיזיות ופנימיות, מכיל שישה שלבים שאין להם סוף
השלב הראשון: השלב הגולמי. הכרת המסלול המוטורי . כלומר: ידיעת נקודת המוצא המוטורי -המסלול המוטורי- נקודת הסיום מוטורי.

השלב השני: הוספת "הכוונה" - הפנימית לתרגיל המוטורי. לדוגמה: שימוש בנשימות מסונכרנות עם התנועה, שילוב ההרה עם התנועה , יישום עקרון התודעה הנשארת , השקטת התודעה , עקרון ביצוע הפעולה ללא מאמץ ותובנות נוספות הנלמדות בקורס תנועה טיפולית.

השלב השלישי: שלב ביניים ממנו לימוד התנועה מקבל אופי שונה : בשלב זה ביצוע מלא של תבנית התנועה , התרגיל.

מכאן עוברים לשלושה שלבים נוספים שהם שלבי החקר והעמקה בלימוד והתרגול

 
השלב הרביעי: שלב התיקונים ביחס למה שנלמד ותורגל עד עכשיו.
השלב החמישי: תחושות ובדיקת תוצאות בהיבט פיזי ומנטלי של התרגול

בין השלב הרביעי לשלב החמישי, מתקיים דיאלוג של משוב בין המתרגל לבין עצמו ובין המורה/ המטפל לבין המתרגל ; ובהתאם יחול שיפור בביצוע התרגיל כך שהשפעות בהיבט הפיזי והמנטלי יעמיקו בכל רובד אישי אפשרי.


 השלב שישי: ביצוע התנועה והתרגיל עם יישום זרימה, שינויים ומעברים  ללא מאמץ. שלב זה אינו סופי מבחינת לימוד ותרגול, אלא שלב - ממנו צריך לחזור לשלבי הלימוד הקודמים; במטרה להעמיק את ההבנה ולשפר את ביצוע התרגיל והתנועה

לעיון במאמר נוסף בנושא - ללחוץ כאן

ולעיון בעוד מאמר בנושא על התסכול החיובי בתהליך הלמידה - לחצו  כאן