תנועת ספירלה של הזרוע. סופינציה ופרונציה / גרשון קום

האנטומיה של תנועת ספירלת הזרוע / גרשון קום

ניתן להעזר במילון המונחים המופיע בסוף הסקירה.

המבנה האנטומי של האמה, מאפשר לבצע שתי תנועות היוצרות ביחד את תנועת הספירלה הרב שימושית של הזרוע. תנועת הסופינציה והפרונציה. ראו את ההסבר והוידאו הקצר כאן בהמשך.

בתמונת הרנטגן ניתן לראות את שתי עצמות האמה: את עצם האמה הליטרלית Radius ועצם האמה המדיאלית Ulna שבזכות המבנה האנטומי שלהן בינן - לבין עצמן, לזרוע ולכף היד - אנחנו מסוגלים להפיק תנועת זרוע ספירלית. בהמשך כאן ההסבר וההדגמה.

כפי שניתן לראות בצילום הרנטגן ובתמונת ההמחשה, התנועה הספירלית, המורכבת מ- Supination & Pronation - נוצרת בעזרת העובדה שעצם ה - Ulna יוצרת מפרק עם עצם ה- Radius פרוקסימלית לשורש כף היד. כך, שבתנועה ספירלית חלקו העליון של ה- Radius סובב על צירו כך שחלקו הדיסטלי עולה על הקצה הדיסטלי של עצם ה- Ulna.

הסופינציה היא תנועת האמה כלפי מעלה; והפרונציה היא תנועת האמה כלפי מטה. בעזרת הנחת כף היד על האמה של הזרוע המבצעת, ניתן לחוש את תנועת עצמות האולנה והרדיוס תוך כדי ביצוע תנועת הספירלה של האמה.

הוידאו כאן הוא מתוך סרטון הדרכה ארוך יותר שצילמנו של הדגמת תנועת ספירלה:


 מילון מונחים רלוונטי לסקירה:
1. פרונציה: סיבוב של האמה ממצב שהיא ממוקמת כלפי מעלה למצב שהיא פונה כלפי מטה.

2. סופינציה: סיבוב של האמה ממצב שהיא ממוקמת כלפי מטה למצב שהיא פונה כלפי מעלה.

3. פרוקסימלי:  מושג מתחום האנטומיה הטופוגרפית. ציון מיקום של אובייקט בגוף שממוקם קרוב יותר לנקודה יחסית אחרת ביחס לחלק אחר של הגוף. לדוגמה: אם החזה מהווה נקודת התייחסות אז יצויין שהזרועות הן פרוקסימליות לאצבעות.

4. דיסטלי: מושג מתחום האנטומיה הטופוגרפית. ציון מיקום של אובייקט בגוף שממוקם רחוק יותר לנקודה יחסית אחרת ביחס לחלק אחר של הגוף. דוגמה ביחס לדוגמה הקודמת: יצויין שהאצבעות דיסטליות לזרועות כאשר החזה הוא נקודת ההתייחסות.

5. ליטרלי: מושג מתחום האנטומיה הטופוגרפית. רחוק מקו האמצע של הגוף.

6. מדיאלי: מושג מתחום האנטומיה הטופוגרפית. קרוב לקו האמצע של הגוף.

7. עצם האולנה: עצם הגומד. ממוקמת בין עצם הזרוע לשורש כף היד.

8. עצם הרדיוס: עצם החישור. ממוקמת בין המרפק לשורש כף היד.

לעוד סקירות לחצו על התגיות כאן למטה.

ליצירת 👈 קשר 

חזרה 👈 לעמוד הראשי