קואצ'ינג תנועתי בהדגמה על פחד קהל / גרשון קום

קואצ'ינג תנועתי בהדגמה על פחד קהל / גרשון קום

טיפול תנועתי, נושא לעתים אופי של אימון אישי (קואצ'ינג); ותפקידו של המטפל התנועתי, נושא אופי של מאמן אישי (קואוצ').
אסביר למה הכוונה - בהדגמה על תסמין פחד קהל.

תחום הקואצ'ינג - מזוהה כתהליך בין המאמן (הקואוצ') לבין הלקוח; כשמטרתו, לסייע לאנשים להציב ולהשיג מטרות אישיות, מתן דרייב לצמיחה אישית בשיפור הביצועים, גיבוש ביטחון עצמי - בכדי להגשים את המטרות האישיות. הגברת המודעות העצמית - ככלי לזהות קשיים ולפותרן.

הטיפול התנועתי, עוסק גם בבעיות מנטליות הגורמות לקשיי תפקוד אצל המטופל. בדרך כלל, בתחום בעיות אלה, הטיפול התנועתי מקבל אופי של תהליך קואצ'ינג.

אחת מהבעיות התפקודיות שהתבקשתי כמטפל תנועתי לסייע בהן מספר פעמים, הוא פחד קהל וחוסר יכולת לשאת דברים בעוצמה הנדרשת על ידי בעלי תפקידים: כמו עורך דין וסמנכ"לית חברה גדולה בעלת קשרי חוץ. 

במקרה זה, הטיפול התנועתי שמזוהה כקואצ'ינג - תנועתי, יטפל בהיבטים הרגשיים והפיזיים בשלושה שלבים.
א. לסייע ללקוח -לזהות ולרכך את הגורמים המאיימים מבחינת התפישה האישית. ריכוך האיום - יעשה על ידי למידה מודרכת כיצד להתנהל נכון מבחינת שפת גוף, קשר עין והתנהלות אישית במרחב אותו הוא חולק עם אנשים נוספים המאיימים על תפקודו. 


ב. בחלק השני של הקואצ'ינג התנועתי, המטפל התנועתי ילמד את הלקוח מאפייני יציבת גוף המקרינה עוצמה ובטחון, נשימה עמוקה ועוצמתית ובאותה מידה סמויה מעין הקהל - לאיזון מערכות גופנפש הנמצאות במצב סטרס.


שני חלקים אלה של הטיפול – התנועתי, יתורגלו בתחילה יחד עם המטפל התנועתי, כסימולציה בקליניקה. המטרה - שהלקוח יצויד בתובנות אלה, לשימוש עצמי ברגעי מצוקה במסגרת ההתנהלות היומיומית שלו.

ג. לאחר מכן, בהתאם לצורך, יתקיימו מפגשים נוספים עם המטפל התנועתי במטרה לנתח את התוצאות, להתמודד עם קשיים נוספים ולטפח הצלחות. בדרך כלל, תהליך זה גורם להעצמה אישית אצל הלקוח ולהצפת תובנות אישיות נוספות.
למקרה נוסף המדגים טיפול תנועתי, המקבל אופי של קואצ'ינג - לחצו כאן

מאמרים נוספים בנושא. לעיון - לחצו על המאמר המבוקש:
כשההתרגשות מנצחת את שפת הגוף
ליצירת 👈 קשר