כשההתרגשות מנצחת את מנח הגוף -היציבה. תיעוד מהשטח / גרשון קום

כשההתרגשות מנצחת את מנח הגוף -היציבה. תיעוד מהשטח / גרשון קום
את כותרת הסקירה כאן, אסביר בעזרת וידאו המתעד תופעה זו, שנצפתה אצל אחת מהנשים הממתינות בטקס קבלת הפנים ליד כבש המטוס, לולדימיר פוטין, נשיא רוסיה.
אך ראשית אציין שהתנועה הטיפולית עוסקת גם בקשר שבין ההיבט המנטלי לתפקודי שלד: מנח ותנועה. כמטפל תנועתי, אני גם עוסק בהדרכת עיצוב מנח גוף ותנועה - הנוטה לקרוס או שלא להיות במיטבה - בתנאי אי נוחות; מה שמאפשר המשך תיפקוד יעיל, דווקא ברגע הקריטי המאיים למוטט את האדם. (לדוגמה: עמידה לפני קהל, תחרות ספורט חשובה או מבחן אישי מסוג אחר וכיוצ"ב). עוד חשוב לציין, שאין הכוונה ללעוג לאף אחד מהמוזכרים בווידאו אלא ללמוד ממנו.
ההסבר בעזרת הוידאו (שכאן 👇 למטה):
כאמור, נעזר באשה המכובדת הלבושה בוורוד העומדת בשדרת מקבלי הפנים של פוטין, ליד כבש המטוס, בסמוך לשר אביגדור ליברמן. ניתן להבין מהתנהלות שפת הגוף, שהגברת בוורוד נרגשת מאד (ברמה קיצונית) לקראת לחיצת היד הצפויה עם המנהיג הגדול ולדימיר פוטין.
להתנהלות שפת גופה יש שני שיאים: א': מבע פניה ב -00:21. מבט המשדר התרגשות מעבר ליכולת הקיבולת האישית. זה טבעי וזה בסדר גמור. אלא שההמשך - פחות.
ב': מה שמחזק את האבחנה הנ"ל, זה מה שקורה איתה מספר שניות לאחר מכן ב- 01:41 . לאחר לחיצת היד עם פוטין (הדמות המאד מרגשת מבחינתה), עמידתה נחלשת ומתערערת - והיא נסוגה לאחור -פעמיים, בתנועה לא מבוקרת. כאילו מישהו דוחף אותה, למרות שאף אחד לא נוגע בה. הגורם המפריע למנח הפיזי (עמידה יציבה) - הוא גורם מנטלי. זה לא קורה בדרך כלל, ובוודאי לא בטקסים מסוג זה.
אגב, המילה "טקס" היא מהמילה היוונית Taxis שמשמעותה ארגון וסדר ראוי. מה שדורש ממקבלי הפנים עמידה בנורמות קפדניות ובוודאי עמידה יציבה ונינוחה לאורך כל הטקס.
הבאתי בפניכם את האירוע הזה, שהוא מייצג דוגמה קלסית לקשר שבין היבט מנטלי להיבט פיזי. במקרה זה - ההתייחסות היא לתנוחת עמידה. בטיפול התנועתי, בסגנון שאני מלמד ומטפל - קיימת אסטרטגיה של תרגול ואמון להשביח את שפת הגוף ואת התפקוד האישי - בתנאי אי נוחות אישית: בזמן התמודדות עם אירוע מרגש או/ו מפחיד לראייתו האישית של האדם. ראו עוד סקירות ומאמרים בנושא זה, כאן למטה, מתחת לווידאו.
לסיום - אני חוזר ומציין  שאין הכוונה לפגוע באף אחד ואחת מהמוזכרות בסקירה כאן.
הוידאו כאן הוא מתוך הערוץ  של משרד החוץ ביוטיוב.
ראו כאן 8 קישורים לעוד סקירות בנושא זה.
קואצ'ינג תנועתי בהדגמה על פחד קהל
רוצים לכתוב לי משהו ? אני 👈 כאן
ליצירת 👈 קשר