תרגילי חימום והכנה בתנועה בסגנון Shin-Sen-Do איך ולמה ? / גרשון קום

תרגילי חימום והכנה Junbi - Undo בסגנון Shin Sen Do  איך ולמה ? / גרשון קום

בתרגול תנועה בסגנון  Shin-Sen-Do נהוג להתחיל עם תרגול חימום המכונה גם תרגול הכנה או במינוח היפני  Junbi-Undo  במשך 30 דקות בממוצע. זהו תרגול המומלץ להתחיל איתו את יום הפעילות או לשלב אותו בהפסקת הצהריים.

מדוע אימון זה כל כך מומלץ ומהן השפעותיו ?

העקרונות והמטרות בתרגול ההכנה / חימום בראיית ה- Shin Sen Do style
1 הפעלה של כל המיפרקים התנועתיים (מיפרקים סנוביאליים) בכל מישורי התנועה שלהם. כך שבסיום התירגול, לא יהיה מיפרק סנובייאלי שלא הופעל בצורה אולטימטיבית. עקרון זה יעיל לשימור ותחזוקת המיפרקים; שהיום בעידן המודרניזציה של המאה ה- 21, התנועתיות של האדם פוחתת ולכן גם הפעלת המיפרקים הסנוביאליים נפגעת - מבחינה כמותית ואיכותית.

2 תנועה אינטגרטיבית. סגנון ביצוע כל תרגיל, גם אם הוא מכוון לאיבר או מיפרק מסויים, מתבצע בשיתוף כל איברי הגוף כפי שתנועה יומיומית צריכה להתבצע.

3 גירוי כלי דם להשבחת הנעת מחזור הדם, החמצן והצ'י; בעיקר על ידי תרגילי המתיחה, טפיחות ולחיצות המשולבות בתרגיל.

4 התייחסות בתרגול לכלל הגוף. תרגול ה - Junbi Undo כולל גם התייחסות לאיברים שאין בהם מיפרקים תנועתיים. במקומות אלה תרגול ההכנה והחימום יתבצע על ידי טפיחות, לחיצות, החלקות על האיבר בכיוונים שיגבירו את איכות התרגול.

5 שחרור מטענים מנטליים שלילים שנכלאו בגופינו כמו לדוגמה: מתח, בהלה שלא השתחררה מאירוע מסויים, רצון לתקוף שלא השתחרר. מטענים שלילים אלה, כלואים בכל מקום בגופנו ובעיקר במיפרקים התנועתיים. עצם הנעת המפרקים בכל מישורי התנועה שלהם, טפיחות על רקמות איברי הגוף -יש בפעולה זו להציף ולשחרר מטענים שלילים אלה שנכלאו בגופינו.
להגברת מימוש מטרה זו - בכדי שהשחרור יהיה יעיל באופן מכסימלי, אנו מקפידים על שני מסלולים של ביצוע תרגול ה- Junbi Undo. זאת במטרה לנקז את המטענים השלילים. את פירוט שני המסלולים תראו בטבלת ביצוע של תרגול חימום והכנה זה שקבלתם בפגישה הראשונה.

6 הגברת החיבור האישי של האדם לעצמו והגברת המודעות האישית. בתרגול ה- Junbi Undo יש התייחסות אישית לכל איבר ואיבר, חיצוניים ופנימיים. זה בניגוד לאלה שלא מתרגלים תרגול מסוג זה, וכל התייחסותם לגופם מסתכם בהפעלה אוטומטית של הגוף בפעילות היומיומית שלהם - תוך ויתור גם על יצירת קשר - עין ומגע עם איברים קריטיים כמו ברכיים, כפות רגליים וכל איבר ואזור אחר בגוף.

7 תרגול ה- Junbi Undo משולב עם נשימה עמוקה בפורמט ונוהל קבוע. לפורמט נשימה זה, המשולב בתרגול, השפעות פיזיות ומנטליות משמעותיות על המתרגל. כך שגם מערכת הנשימה מופעלת בתשומת לב לקבלת אפקטים מנטליים ופיזיים נוספים לאלה המוזכרים בסעיפים 1-6. על ההשפעות של מערכת הנשימה נלמד בהמשך המפגשים שלנו.

8. הגברת קשב וריכוז: תרגול מיומנות MokSu שמשמעותו מיפנית: השקטת רעשים חיצוניים ופנימיים על ידי טכניקת ביצוע התרגול.

להדרכות ושאלות צרו 👈 קשר
 

GershonKum@