ההפעלה בחזית אך ההשפעה מאחור. למה הכוונה ? / גרשון קום

ההפעלה בחזית אך ההשפעה מאחור. למה הכוונה ? / גרשון קום

תרגיל המזמן חקר אישי במסגרתו ניתן ללמוד על ביצוע תנועה במקום אחד והשפעתו במקומות אחרים המפורטים בסיום הסקירה בעזרת תמונות ווידאו. אפקט הפרפר המתחולל בגופינו. 

שלב 1: בכדי להבטיח ביצוע מכסימלי יש למקם את היד האקטיבית סמוך לכתף היד הפסיבית עליה מופעלת המתיחה.
אני מדגים מנח מוצא. כל אחד יבצע לפי יכולתו
שלב 2 : הצמדת הזרוע הפסיבית לבית החזה על ידי היד האקטיבית - בכדי להפעיל את השרירים המפורטים בהמשך כאן למטה. ממליץ לא להסתפק בהצמדה נקודתית של היד לבית החזה; אלא להחליק יד על יד (רצוי בתנועת חצי ספירלה) מהכתף ועד אצבעות היד- תוך כדי הצמדת היד הישרה לבית החזה לאורך מסלול ההחלקה. בהזדמנות זו לחקור תחושתית באיזו נקודה של ההחלקה, התרגיל מעניק תחושה אופטימלית. רצוי לשלב בביצוע התרגיל נשימה עמוקה. בשלב 1 - שאיפה ובשלב הלחיצה לבית החזה (תמונה 2 ) נשיפה.
אני מדגים. החלקת זרוע על זרוע במטרה להצמיד אותה לבית החזה
תרגיל מוטורי זה מפעיל שתי מערכות שרירים: א. הדלתואיד -  Musculus Deltoideus בעיקר ה- Middle part  וה - Posterior Bundle פירוט לגבי שלשות מרכיבי ה - Deltoid Muscle ניתן לראות בתמונת המחשה ובווידאו כאן למטה.


ב. שריר נוסף המופעל בתרגיל מוטורי זה הוא ה - Musculus Infraspinatus  הממוקם בחלק האחורי של עצם השכם; וליתר דיוק תחילתו ב - Fossa Infraspinata עד החלק העליון של עצם הזרוע ב- Tuberculum Majus. ניתן לראות בתמונת המחשה ובווידאו כאן למטה

וידאו המחשה:

לתרגיל בכיוון ההפוך: הפעלה מאחור אך ההשפעה בחזית לחצו - כאן

סקירה בנושא האנטומיה של חגורת הכתפיים לחצו - כאן

לעוד סקירות בנושא תפקודי שלד גוף לחצו - כאן

לעמוד הראשי של האתר לחצו - כאן

ליצירת קשר