ספר. התודעה הבלתי כבולה. טקואן סוהו

ספר. התודעה הבלתי כבולה. טקואן סוהו / גרשון קום


 כאן באתר שלי העוסק בהיבטים המנטליים והפיזיים של תנועת גוף אני מעלה מידי פעם המלצות לספרים ייחודיים באיכותם כמו "התודעה הבלתי כבולה". ספרים שאני מתרשם מהם לחיוב אני מצלם. התמונה כאן למטה.

מדובר בספר עיון - עמוק ומעניין העוסק באחד האויבים העיקריים של כולנו - התודעה הכובלת. אותן מחשבות, שאם ניתן להן להשתלט על תודעתנו, הן רק יפריעו לתפקוד יעיל וישאפו לנטרל אותנו מהמהות והתכלית. בקטגוריה פסולה זו נמצאות המחשבות:" אני לא יכול/ה בגלל (....הדובר/ת מצרפים סיבה לאי העשייה, שהיא למעשה לא סיבה אלא תירוץ........)" או "מה יגידו אם אכשל......" ועוד ועוד מחשבות - מונעות עשייה מסוג זה.

הספר עוסק במיומנות ה- MuShin שהיא המיומנות שלא לאפשר לתודעה המחשבתית להתמקד באיום ובגורם לתפישתו הסובייקטיבית של האדם - העלולים להבנתו  להכשיל אותו. אלא המגמה היא להשאיר את התודעה המחשבתית משוחררת ופתוחה. (אגב, בטיפול התנועתי לומדים כיצד ניתן לעשות זאת).

הספר חובר ב - 1635 לערך, ביפן, על ידי אמן הלחימה טקואן סוהו; המנתח ומתאר את הבעיה בדרכו המעניינת, מניסיונו האישי; ואף מציע הצעות פתרון - מאתגרות.

מומלץ לקריאה - כחומר למחשבה; ובעיקר ליישום למען תפקוד אפקטיבי יותר. היבט נוסף ומעניין של הספר, הוא הלך הרוח ודרך החשיבה החדה אי שם ב- 1635 ביפן.

קריאת הספר מעניקה משמעות אמיתית - לעד כמה אנו כפרטים וכחברה, לכודים בתוך תודעה - כובלת במאה ה- 21 - עידן האינסטנט והמוחצנות; ורחוקים מעשייה תכליתית.

ספר שלא ניתן להשאר אדיש לו, שנכתב מנקודת ראות של אמן לחימה ונזיר שהקדיש את חייו להתבוננות פנימית.

עוד על תודעה כובלת ותודעה בלתי כובלת לחצו כאן

לפרטים נוספים על הספר לחצו - כאן

להדרכות ושאלות צרו 👈 קשר