להסתכל לאלימות בעיניים ולהבין אותה / גרשון קום

 להסתכל לאלימות בעיניים ולהבין אותה / גרשון קום 

כשהאלימות מקבלת ממדים - מטורפים כפי שאנו עדים לאחרונה, חובה לעצור ולהבין אותה על סמך ידע מקצועי, כדי להגביר את המודעות לתופעה. כך שנוכל לנתח סיטואציות - אלימות ברגע אמת, להבין איך בדיוק נקלענו לסיטואציה הזו, להסיק מסקנות לגבי התפקוד שלנו ושל שאר המעורבים - כדי ליישם אותן להבא - במטרה לגרום להמנעותה של האלימות או לפחות למזער אותה; ורק אז נוכל גם להדריך ולהנחות את האחרים.  

לצורך כך, העליתי כאן חמישה קישורים למאמרים וסקירות בנושא של התנהלות - מנטלית חכמה מול איום של אלימות. שכל קישור מתייחס להיבט אחר. . 
תפריט נושאי הקישורים; ולמטה - לבחירתכם הקישורים עצמם.
קישור 1) המאמר בקישור עוסק בארבעת המרחבים המקיפים כל אחד מאיתנו, כשהקרוב ביותר אלינו הוא המרחב האינטימי שלנו, שם מתבצעת ברמה הפיזית והנפשית הפגיעה בנו אם היא אכן מתרחשת.  בנוסף, יש בקישור הזה גם התייחסות לתובנה והמושג היפני  Maai העוסק במרחב האישי; וההגנה המנטלית והפיזית הנדרשת לחלל זה.  

קישור 2) המלצה לספר מעולה בנושא תופעת האלימות. "שבוֹר בשעת חירום" שנכתב על ידי המומחה לנושא Tim Larkin  הספר ענייני ומוסיף הרבה מאוד מידע בנושא סוגי אלימות, הבחנה בין אלימות כהצגה כוחנית לבין מהי אלימות - שהיא איום ממשי; ודרכים מנטליות להתמודד עם איום של אלימות, אם היא הגיעה אלינו.

קישור 3) על דפוס התנהגות מְזַמֵן אלימות; ואיך להימנע ממנו במאמר: "מהיום לא זורקים אצלי זבל." 

קישור 4) ההיבט הפסיכוסומטי (וונטילציה רגשית) - של נשימה עמוקה, נשימה פונקציונלית. או אם תרצו בשם אחר: כשתורתו של Ken Dychtwald נפגשת עם פורמט הנשימה העמוקה/ הפונקציונלית בסגנון Shin Sen Do    

קישור 5) ברגע של סטרס, בעזרת תרגיל נשימה, ניתן לשלוט במערכת - העצבית ; כך שאנחנו נוכל לחזור לתפקוד מיטיבי, מפוקס ורגוע. לחצו על הקישורים המעניינים אתכם:  

☎ להדרכות ושאלות צרו 👈 קשר 

שובר הקופות הבלתי נשכח Ghost Dog עוסק ברובד הסמוי של העלילה, במסרים נחרצים נגד אלימות מכל סוג. מומלץ לצפייה.