מוּדָעוּת עַצְמִית - הִתְנַסוּת תְּנוּעָתִית/ גרשון קום

 מוּדָעוּת עַצְמִית - הִתְנַסוּת תְּנוּעָתִית / גרשון קום


אחת ממטרות ההדרכות הפרטיות והקבוצתיות שלי היא הגברת המודעות - העצמית של המתרגל/ת בעזרת התנסות תנועתית. בהדרכות אלה אין מקום  למושגים כמו: להצליח או להיכשל. המטרה היא אך ורק להתנסות כל אחד ואחת לפי יכולתם הפיזית והמנטלית. כל מה שעושים זה בסדר.
ההתנסות התנועתית היא האמצעי המשמעותי ביותר להכרות האדם עם עצמו.

לגישה זו מספר יתרונות:
1. הצורך "להצליח" עלול לגרום להמנעות מחשש לכישלון או להיות פחות טוב מהאחר. כך שמראש אני מנטרל את המושגים להצליח/ להיכשל. הימנעות בדרך כלל מבוטאת בתירוצים והסברים - תומכי המנעות: אני לא יכול/ה, אני חולה, אני חסר קואורדינציה ועוד ועוד תירוצים רבים.

2. זיקוק המטרה: להתנסות בלבד, כל אחד/ת לפי יכולת אישית - היא כן מעודדת להתנסות ובכך ממומשת מטרת ההדרכה של הכרות אישית של המתרגל/ת עם עצמו בעזרת ההתנסות התנועתית לפי היכולת.

3. "ההתנסות" לצורך חווית - ההתנסות מנטרלת את הנרטיב האישי המונע העצמה אישית.

בשלב הבא של ההדרכה: המתרגלים מתנסים בטכניקת - העצמה אישית של הביצוע המוטורי בעזרת מודל סחיטת הפרי שמטרתו שבירת מחסום אי-היכולת האישית; שבעזרתו חווה המתרגל/ת כן הגברת היכולת האישית בעזרת אמצעים אישיים.

המטרה הנלווית של סמינר תנועתי זה, היא לחוות שינויי מנחי גוף שגרתיים. מנחים שוברי - שגרה ששלד הגוף כן מסוגל להפיק אך המוטוריקה בעידן המודרניזציה של המאה ה-21 אינה מעודדת זאת.

למתעניינים - להרחבות מידע, תוכלו ללחוץ על התגיות המתאימות לכם כאן למטה

ליצירת קשר להדרכות 👈 גרשון קום

👈 Gershon-Kum.blogspot.com