הקשר בין עץ הַבַּמְבּוּק לגמישות נפשית וגופנית / גרשון קום

הקשר בין עץ הַבַּמְבּוּק לגמישות נפשית וגופנית / גרשון קום

כשגילתי את "העולם - הנוסף" של תובנות החיים בעזרת תנועה מדיסציפלינות שונות, נחשפתי גם לדימוי המאד משכנע, העוסק במיומנות הגמישות (שלא חייבת להיות דרמטית) - לצרכים הישרדותיים מול גורמים סביבתיים - נפשיים ופיזיים שאנו נתקלים בהם. דימוי הלקוח מתופעות - טבע הראויות לחיקוי. אחד מהם, הוא על הישרדות הצמחים וענפי העץ - הגמישים, הנוטים בעת החורף עם כיוון הרוח החזקה עד שתחלוף; ואז - חוזרים לעצמם ובכך נמנעים משבירה. ויש המסוגלים להטות את עצמם עם משקל השלג הנערם עליהם עד שזה יפשיר; ואז יוכלו לחזור אל הפוזיציה הנוחה והרצויה להם. זאת לעומת ענפי העץ האחרים, הקשוחים, שזווית תנועתם צרה יחסית, ולכן נשברים בעת רוח חזקה. 

ניתן לשקף תופעות אלה, בהתנהלות פיזית ונפשית שלנו, האנשים, מול גורמים סביבתיים מכל סוג איתם אנו מקיימים אינטראקציה.

אמן הלחימה המשמעותי IP Man ייפ מאן, יליד 1893 (שהיה ממוריו של ברוס לי), ניסח את זה במשפט קצר הבנוי משלושה חלקים: "תַּחַת  רוּח חֲזָקָה, עֵץ אלוֹן יקרוֹס, בְּעוֹד בַּמְבוֹק ישְרוֹד".

משוררת ההייקו (סגנון שירה יפני קצר) Mitsu Suzuki כתבה על כך גם כן בשלשה חלקים: "בְּקְלִילוּת, נָזִיר בּוֹדֵד עִם תַּרְמִיל, בַּמְבּוּק צָעִיר".

בתמונה, ניתן לראות את עצי הבמבוק (Bamboos) העשויים להגיע לגובה מרשים של 40 מטרים ולמרות זאת לשרוד סופות רוח חזקות. זאת, בזכות גמישותם של גזעי עצי - הבמבוק. קנים דקים, שקוטרם הוא בין מילימטר אחד ל- 30 מילימטרים. ובנוסף, הוא אינו יחידה קשוחה אחת, אלא בנוי ממיפרקים המקנים לו גם הם את גמישותו. 


ועכשיו חזרה לעולמנו האישי: סקירה קצרה זו, מציפה את חשיבות העניין של גמישות מנטלית ופיזית בגבולות הרצויים, כתנאי לשרוד כוחות הרסניים - סביבתיים שהם מנטליים או/ו פיזיים. זאת בנוסף לתובנה בענין החשיבות לגלות אקטיביות ולהגן על ארבעת המרחבים הסובבים אותנו; כשהקרוב ביותר אל האדם הוא החלל האינטימי - שם מתבצע אקט האלימות המנטלי או/ו הפיזי. להרחבה בנושא - ראו את הקישור כאן למטה.


המלצה: לא משה בני כמה אתם, מה הסטטוס הפיזי והנפשי שלכם בעבר ובהווה, מומלץ שתתחילו לרכוש באימונים פשוטים ערכים של גמישות גופנית שלא צריכה להיות דרמטית. משהו בניכם לבין עצמכם. זאת על ידי ביצוע פשוט של הפעלת אברי הגוף, במנחים שונים ככל שעולה בדמיונכם.

אם הצלחתם להפיק מנח גוף שונה ממנח שגרתי שלכם; ואם הצלחתם ליצור שינוי זווית, ולו גם הקטן ביותר, שרק אתם חשים בו - אז נהדר. אתם על הדרך הנכונה. ראו כאן בקישורים למטה, על מודל "סחיטת - הפרי" המסייע ליצור מנחים לא שגרתיים עם אלמנטים של גמישות וגם להעצים אותם, ללא קשר למי ומה שאתם ואתן. כולם/ן יכולים ומסוגלים.

מומלץ שאימון כזה, תבצעו בצורה סדירה כאימון Junbi Undo בזמן ובמקום שמתאימים לכם. ראו הרחבה על אימון מסוג זה בקישורים למטה.  

סקירה זו היא מתוך סדרת סקירות כאן באתר בנושא: "מודלים מהטבע המומלצים לחיקוי". לחצו על התגית למטה לעיון במודלים - מנצחים נוספים.


תהיו בַּמְבּוּק. זה יעיל ומוסיף לאיכות החיים.


מקור: https://lochtree.com/
עצי הבמבוק הנישאים לגובה של 40 מטר ומאופיינים בגזע דק הבנוי ממיפרקים המקנים לו את הגמישות

להרחבות בנושאי המאמר:

1) ארבעת המרחבים המקיפים כל אדם כשבמרכזם החלל האינטימי. לחצו כאן

2) מודל "סחיטת - הפרי" המסייע לחצות את גבול מחסום אי- היכולת האישית. לחצו כאן

3) אימון Junbi Undo. לחצו כאן
4) אמן הלחימה Ip Man. לחצו כאן
5) משוררת ההייקו Mitsu Suzuki. לחצו כאן

לתיאום הדרכות ושאלות צרו 👈 קשר