גישת התירגול הטבעית והבריאה. תעוררו אותה / גרשון קום

 גישת התירגול הטבעית והבריאה. תעוררו אותה / גרשון קום

לא תמיד צריך את המורה, המדריך - לידכם או את הווידאו או הזום. 
בגישת התרגול הטבעית והבריאה, התירגול הוא אישי ללא הדרכה; אלא המתרגל עם גופו. אנו משתמשים ביכולות מנטליות ופיזיות שקיימות בנו. כשהיינו תינוקות וזחלנו ולאחר מכן ישבנו ועמדנו - הפעלנו מתוך סקרנות בלא מודע את עצמנו על ידי התנסויות גופניות. מאז אצל רובנו זה נעלם או נכון יותר נקבר תחת הנזיפות של ההורים ושאר דמויות סמכותיות "זה אסור", "זה מסוכן", "שב זקוף"; או תחת הביישנות להיכשל ולטעות. או תחת הדימוי (מסכה) שכל אחד/ת מאיתנו מגייס לעצמו, בכדי להצדיק את המעמד החברתי או התפקודי במקום העבודה. עדיין לא פגשתי את מנהל בית הספר שישתתף בהפסקה הגדולה במשחקי החצר עם התלמידים או אפילו לבדו.
כך שעם השנים, הפכנו לבעלי גוף עם טווח ומגוון תנועתי - נמוך. הרי אף אחד לא חושב שמנהל הבנק בשעות קבלת הקהל ישב על הרצפה בישיבה יפנית מסורתית; או שהפגישה עם סוכן הביטוח תתבצע על השטיח במרכז משרדו. ב- 2023 הדבר הטבעי הזה נתפס כזלזול במעמד, כלא רציני, לא מקצועי. גם המודרניזציה תורמת לניוון היכולות הפיזיות והמנטליות.

בגישת התרגול הטבעי אני ממליץ - ההפך. תניחו לרגע את המוסכמות התרבויות בצד. תשתחררו מתוך עצמכם, תסירו את המסכות ושאר הגורמים הכובלים (שהם בעיקר מנטליים) ותתחילו להפעיל את הגוף. זה ישפיע לטובה גם בהיבט המנטלי. 

הנחיות הביצוע הן פשוטות: תתחילו להפעיל את המיפרקים - התנועתיים, אלה הם המיפרקים הסנוביאליים. תוכלו לקרוא עליהם בסקירה שבקישור למטה. תתחילו לבדוק בהפעלה יזומה ובחישה - מה הן יכולות התנועה של מיפרקים אלה. תתחילו בישיבה על הרצפה בהנעת אצבעות כפות הרגליים ותעלו לאט לאט עד פסגת הקודקוד. גם על כך - תוכלו לקרוא במפורט בקישור למטה. תירגול זה, לא רק שיקרב את עצמכם אליכם, אלא גם יפעיל את סך כל המפרקים הסנוביאליים בגופכם. מה שלא קורה ביומיום כשאתם שוכחים להישיר מבט ולהפעיל את גופכם. יש כאלה שנמענים אף מלהביט בעצמם במראה. הפעלה נכונה תגרום גם למתיחת סך השרירים התומכים בשלד. גם לפעולה זו השפעות פיזיות ומנטליות.

לסיכום: הדרכה מובנית של מורה/ מדריך -מוסמכים, תמיד מסייעת ומעמיקת ידע; אך תרשו לעצמכם לפחות פעמיים בשבוע לשחק עם מערך גופכם לבדכם. זה חשוב לא פחות.
ארגנו לעצמכם פינת ישיבה במנח לא שגרתי. לדוגמה: שבו באחת מהישיבות היפניות המסורתיות על מזרן ג'ודו, יוגה, האבקות, (ניתן לרכוש ביחידות בודדות וזה מומלץ).  תפעילו אינטואיטיבית את מיפרקי התנועה. בהתאם - סובבו בזהירות את האיבר המתורגל, תמתחו תקפלו תניעו, תזחלו, תתגלגלו, תתכופפו כל אחד ואחת לפי היכולת האישית. תחייכו ותהנו. זהירות זה ממכר !

מצורפות כאן תמונות לדוגמה. בגישת התרגול הטבעי והבריא. תתבוננו ותבצעו מה שאפשרי ואיך שאפשרי; באופן חופשי ויצירתי.  ניתן להעצים את הביצועים בשיטת "מודל סחיטת הפרי".

להדרכות ושאלות צרו 👈 קשר

קישורים לסקירות ומאמרים נוספים:

מנח אחד ולו ארבע השפעות

תנועת ספירלה של הזרועות. איך זה קורה ולמה זה מומלץ

המיפרקים התנועתיים 

תירגול Junbi Undo 

ישיבות יפניות מסורתיות

צעד קטן לרגליים, צעד גדול למודעות עצמית.

שבירת מחסום אי - היכולת האישית.