מגוון אפשרויות התעסוקה כמטפל/ת תנועתי / גרשון קום

מגוון אפשרויות התעסוקה כמטפל/ת תנועתי / גרשון קום

הטיפול התנועתי בגישת Shin Sen Do עוסק בקשר שבין תנועת גוף למיומנויות מנטליות ותפקודי שלד ותנועה. זאת על סמך הנחת היסוד שתנועת גוף משקפת את ההיבט הנפשי והפיזי של האדם. אך יותר מזה. זה עובד גם בכיוון ההפוך: ניתן לשפר, לחזק ולרכוש מיומנויות מנטליות ופיזיות בעזרת הנחיה תנועתית נכונה אותה לומדים במסלול ההסמכה של טיפול בתנועה SSD.

כמטפל/ת בתנועה SSD ניתן לעסוק במגוון אפשרויות תעסוקה:

1. הנחיה תנועתית לקבוצות מתרגלים או ליחידם במטרה לרענן מערכות גוף. בשיטה זו קיימים תרגילי תנועה המפעילים את כל מיפרקי השלד הסנוביאליים בכל מישורי התנועה האפשריים. כך שהתרגול הוא ממצה את כל היכולות התנועתיות של השלד.

2. היבט טיפולי - הדרכתי נוסף הוא מיומנות נשימה עמוקה או בשמה האחר נשימה פונקציונאלית הנהוגה בגישת סגנון Shin Sen Do. לפורמט נשימה ייחודי זה השפעות מנטליות ופיזיות המסונכרנות עם תרגילי התנועה. במסלול ההסמכה נלמדים המנגנונים המחברים ויוצרים את השפעת תהליך הנשימה על המנגנונים המנטליים והפיזיים.

3. את ההדרכה הטיפולית ניתן למקד גם בהיבטים מנטליים: לחזק, לרכוש, לשפר ולעלות לרמת המודעות מגוון מיומנויות מנטליות שניתן להמחיש בתנועה כולל אסרטיביות, מיקוד ושליטה, ניהול רגשות, האדם במרחב וההשפעה על תפקודו ועוד ועוד. היבט זה מבוקש מאוד בסדנאות מקומות - עבודה, נוער ומבוגרים שחשים שתפקודם היומיומי לא במיטבו ומבקשים עזרה וסיוע בטיפול תנועתי.

4. קואורדינציה: תרגילי התנועה מכילים בתוכם את כל מגוון המיומנויות של הקואורדינציה; כך שתרגילים אלה יעילים לתרגול לאלה הסובלים מהעדר קואורדינציה או ירידה בתפקוד המוטורי.

5. קואוצ'ר תנועתי שהוא גם בתפקיד מנטור לתפקוד יומיומי: מכיוון שהטיפול התנועתי עוסק בתפקוד - היומיומי של האדם בהיבט הנפשי והפיזי, למטפל התנועתי הכלים להדריך את מטופליו בדרכי שיפור על ידי הנחיה - תנועתית שקשורה למנגנונים מנטליים ופיזיים ליישום במרחב האישי של המטופלים. שתי דוגמאות מתוך רבות: התמודדות עם פחד קהל, אימון תנועתי לניטרול מופנמות וביישנות.

6. העלאת רמת המודעות - העצמית של מטופלינו בעזרת תירגול תנועתי ייעודי לצורך כך.

7. עבודתו של המטפל התנועתי יכולה להיות מול קבוצה או במפגש של הדרכה ואימון פרטי של אחד על אחד.

8. את עקרונות השיטה SSD ניתן ליישם בכל שיטה ובכל דיסציפלינה כך שעבודתו של המטפל התנועתי יכול להוות השלמה לעוסקים בתנועה, הדרכה, הנחייה.

9. העבודה יישומית לכל קבוצת גיל עם יכולת קוגניטיבית לחקות ולהבין את הנחיות המטפל.ת התנועתי. כלומר מגיל 4 ועד 120.

10. האימון - הטיפול תנועתי מתאים למגוון תסמינים פתלוגיים פיזיים ונפשיים וכן לקהל הרחב המעוניין ברענון תנועתי מכוון מערכות גוף ונפש.

למתעניינים - לעוד סקירה על מגוון האפשרויות והמטרות של טיפול בתנועה SSD לחצו👈כאן

עכשיו- ההרשמה למחזור הקרוב ללימודיי תנועה טיפולית להסמכה SSD במרכז האקדמי ווינגייט. 

☎️ ניתן להתקשר ל- 054-4-66-5678

GershonKum@