בשביל מה אני צריך את זה ? בשביל 15 סיבות ! / גרשון קום

בשביל מה אני צריך את זה ? / גרשון קום

חמש עשרה סיבות  ענייניות ליתרונות תרגול תנועתי בשיטת Shin Sen Do  . 
אז למה אני צריך את זה ? בגלל 15 סיבות לפחות מומלץ לתרגל !
1.      עמוד שדרה . שלושה אספקטים לאימון בסגנון זה  על עמוד השדרה:
א. הנעת הנוזל הסנוביאלי בחוליות : ניתן לראות את חוליות עמוד השדרה כמפרק הקיים בין שני זיזי החוליה הפונים כלפי מעלה לבין שני זיזי החוליה הפונים כלפי מטה .המפרק מאפשר את התנועתיות כאשר אחד ממרכיבי המפרק הוא הנוזל הסינוביאלי (
Synovial ) שתפקידו להקטין את החיכוך בין שני חלקי המפרק . תרגילי  מסוימים ממריצים את תנועת הנוזל כך שנוצרת סיכה יעילה יותר.

ב. שרירי הגב העמוקים תומכים באופן מסיבי בשני צירים בחוליות עמוד השדרה ובכך מבטיחים את קיומו של הפיתול הקל והטבעי של עמוד השדרה שנחוץ למניעת זעזועים שהחוליות עלולות לספוג .(התמיכה מתבצעת בעיקר במגע השרירים העמוקים עם שני זיזי החוליה :
Spinous Process ו - Transverse process ) . אימון יעודי בשיטה זו עשוי לחזק את שרירי הגב העמוקים ובכך לייעל את תפקידם בתמיכת עמוד השדרה . (שיטת Shin Sen Do במהותה אמורה להשפיע על מערכות פנימיות).

ג. מתחים נפשיים עלולים לגרום להופעת כאבים בעיקר בגב התחתון .לעיתים כאבים אלה מיוחסים לחוליות המותן.תרגול בסגנון זה מניע צ'י ולכן מקל על מתחים ,ואם התרגול הוא טיפולי וממוקד לבעיית התרת מתחים נפשיים הרי שהתוצאה מובטחת והסימפטום המתבטא בכאבי גב - יפחת .


2.      הנעת הגוף  ממריצה את מחזור הדם.

3.   נשימה עמוקה משפיעה על מערכות נפשיות ופיזיות- פנימיות לעומת נשימה רדודה.

4.   הנעת הגוף במנחים שהגוף לא רגיל אליהם . לכל אחד מאיתנו שגרת יום ושגרת שבוע המאופיינת בהתאם במוטוריקה החוזרת על עצמה. לגוף יש זיכרון ויכולת למידה. אימון שכזה מזמין את הגוף להגיע למנחים אפשריים בלתי מוכרים ובכך מגביר את טווח התנועה של הגוף . מגמה הפוכה לכך שטווח התנועה נוטה באופן טבעי  להצטמצם ולהתנוון עם השנים. 

5.   אימון בסגנון -Shin Sen Do מניע את מפרקי השלד - ברכות, בהתמדה ובעוצמתיות ובכך מסייע לסכך את המיפרקים בעזרת הנוזל הסינוביאלי; ולשמור על יעילותם לאורך השנים. 

6.   אימון בסגנון Shin Sen Do מאפשר לנו כישות פיזית ונפשית להתמזג עם כוחות האנרגיה הבסיסים ביותר ה-  Yin וה-Yang בעזרת סנכרון נכון של שאיפות – נשימות עם מוטוריקת תרגילי שיטה זו. ענין זה מסייע ליצור תנועה אפקטיבית עם מינימום מאמץ.


7.      אימון בסגנון זה מאפשר לנו כישות פיזית ונפשית להתמזג עם מודל חמשת האלמנטים בראיית הרפואה הסינית ; מודל המבסס את האיזון,הסדר והשלמות בכל דינמיקה אנרגטית.

8.      אימון בסגנון Shin Sen Do כרוך במתיחות על כל המשמעויות החיוביות הנובעות מכך.

9.      אימון בסגנוןShin Sen Do  מגרה אגני אנרגיה (דאן טיין ,הרה) ומרדיאנים שהם ערוצי אנרגיה הפרושים בגופינו, בראיית הרפואה הסינית; כך שהאימון מאזן אנרגטית ותורם לבריאותינו הפיזית-נפשית.  

10  הגברת מודעות גוף-נפש על ידי אימון ללא מאמץ הוא אימון עוצמתי ונכון. אימון מסוג זה יגביר את ההקשבה העצמית לגוף , לנפש ויגרום לתהליכי שינוי רצויים שיבואו מאליהם.

11. אימון בסגנוןShin Sen Do  ילמד אותנו ליצור תנועה יעילה , עוצמתית  כך שבחיי היומיום נוכל לבצע יותר פעולות עם מינימום מאמץ.

 12  אימון הסגנון זה מבוסס על תהליכים טבעיים המתרחשים בעולמינו כך שהאימון יגביר אצל המתרגל את ההקשבה וההבנה לתהליכים הסובבים אותנו במרחב הטבעי ויגביר את ההטמעות כל האדם במרחב. תהליך זה יצור חיי הרמוניה של האדם שהוא חלק מהעולם הטבעי עם העולם עצמו.


13.  טיפוח הקואורדינציה בהיות תרגילי סגנון Shin Sen Do כרוכים בתזמון , בקרה ותאום תנועה ברמות מורכבות שונות; כשהתירגול הנכון כרוך באינטראקציה כוללת של מרכיבי - השלד

14טיפוח יכולת הזיכרון בתרגול מגוון כל כך רחב של תרגילים עם פורמטים מגוונים ורבים 

15.  התמצאות במרחב בהיות התרגילים בסגנון זה רב כיווניים.

לסקירה בנושא סגנון התנועה  Shin Sen Do  לחצו כאן 

לעוד מאמרים וסקירות בנושא לחצו על התגיות כאן למטה וגם על אלה שבתפריט משמאל.